Chat with us, powered by LiveChat

Advies nodig? Bel 010-3335150

Garantie en defecten

Het kan natuulijk voorkomen dat een artikel dat je bij ons hebt gekocht defect gaat. Dit is heel vervelend en dat begrijpen wij maar al te goed. Daarom helpen wij je graag met een passende oplossing!

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. 

Wij hebben geen eigen reparatiedienst en laten defecte producten altijd herstellen door de leverancier of zijn geautoriseerde reparatie instelling. Als de leverancier het defect kan bevestigen, ontvang je in de meeste gevallen een nieuw exemplaar.


Artikel defect bij binnen 30 dagen

Heb je een defect artikel ontvangen of is het artikel defect binnen zichttermijn van 14 dagen, dan kun je het artikel aan ons kosteloos retourneren.

Bij vermoedelijke defecten adviseren wij om de handleiding van het artikel of de website van de fabrikant te raadplegen. Je vindt daar voor veelvoorkomende problemen vaak een oplossing. 


Artikel defect na 30 dagen

Wanneer een artikel kapot gaat na 30 dagen, dan kun je  aanspraak maken op onze garantieregeling. Goedkoper met LED leeft de conformiteitseis uit de Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming na. Wij staan voor deugdelijke producten. Je mag verwachten dat een door ons geleverd product naar de redelijke verwachtingen fungeert. Mocht je product defect raken, dan kun je natuurlijk ook op ons rekenen.

Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie, de duur van de garantie periode is afhankelijk van het product. Mochten er zich binnen deze periode gebreken vertonen aan het door jouw bij ons aangeschafte product dan heb je het recht op een vervanging of reparatie van het artikel. Je heb geen recht op garantie indien: - de schade is ontstaan door opzet of nalatigheid;
- er sprake is van foutief gebruik, door bijvoorbeeld onjuist opvolgen van de bijgeleverde handleiding; 
- er sprake is van schade door bijvoorbeeld val-, stoof of waterschade;
- er sprake is van een verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage;
- er sprake is van schade ontstaan doordat je zelf poging deed tot reparatie.


Stappenplan defecten

Is je product defect? Dan vragen wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • 1. Meld via het contactformulier dat je een artikel retour wilt sturen;
  • 2. Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek;
  • 3. Je ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel;
  • 4. Na ontvangst van je zending, stuurt Goedkoper met LED een ontvangstbevestiging via e-mail;
  • 5. We onderzoeken je klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.

 

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om het artikel rechtstreeks naar de fabrikant te sturen. Wij adviseren dan wel om eerst contact op te nemen met de betreffende fabrikant.